תמונת אווירה למאמר אם זו לא אסתמה, מה זה עוד יכול להיות?

למה יש לי אסתמה?

אם זו לא אסתמה, מה זה עוד יכול להיות?

מחלות נוספות עלולות להידמות לאסתמה, מבחינת התסמינים. חלקן יכולות להחמיר או להשפיע על התקפי אסתמה, ולהפך. באילו מחלות מדובר? 

COPD (מחלת ריאות חסימתית כרונית): נהוג לחלק COPD לשתי תת קבוצות לפי ביטויי המחלה – ברונכיטיס כרונית או אמפיזמה. מחלות אלו קשורות בעיקר לעישון, אבל לא רק.

יש הכוללים תחת המונח COPD גם אסתמה קשה. נוסף לכך, שתי המחלות – COPD ואסתמה – חולקות תסמינים משותפים, כגון שיעול, צפצופים וקשיי נשימה. מטופלים ומטופלות שאובחנו עם מחלת ריאות חסימתית בעלת מאפיינים משותפים הן לאסתמה והן ל-COPD, מסווגים למעשה כלוקים.ות בתסמונת חופפת בשם .ACO  Asthma COPD overlap syndrome  

 

ריפלוקס: מדובר במצב רפואי שעלול לגרום לשיעול כרוני, שיכול להתאים לביטויי אסתמה. נוסף לכך, במידה שיש לך אסתמה וגם ריפלוקס, שני מצבים אלו יכולים לגרום להחמרה, האחד של השני. כלומר, התלקחות של אסתמה עלולה להחמיר תסמיני ריפלוקס ולהיפך. לכן מומלץ לקבל טיפול מתאים.

 

Cardiac asthma: מדובר במצב רפואי של קוצר נשימה שנגרם למעשה בגלל מחלת לב, ולא מחלה ראשונית של הריאות. בכל מקרה של חשד כזה, מומלץ לעבור בדיקות מתאימות (ארגומטריה, אק"ג, אקו לב וכדומה) ולקבל הערכה רפואית. 

כמו כן, ישנם מצבים רפואיים רבים בהם אסתמה הנה חלק ממחלות מסוימות רב מערכתיות (סיסטמיות), כגון תסמונת שכונתה בעבר תסמונת צ'רג שטראוס (Churg–Strauss syndrome) המוכר גם כ EGPA (Eosinophilic Granulomatosis with Polyangiitis) ועוד.